onsdag 20 augusti 2014

Tacksam


Det här citatet stämmer verkligen in på mig idag. "Det du tar för givet ber någon annan om". I går eftermiddag ringde jag sjukvårdsupplysningen då jag hittat en knöl bredvid ett av mina operationsärr som även börjat göra ont. Sjuksköterskan jag pratade med tyckte att jag skulle åka in till akuten då hon misstänkte bråck (har två bråck-operationer bakom mig redan), så det var bara till att åka upp. Det var mycket folk som sökte under kvällen och natten så efter provtagning och undersökning fick jag åka hem och komma tillbaka under morgonen idag. När klockan slog två hade jag blivit undersökt igen och skickad på CT-röntgen samt fått diagnosen att det inte var bråck utan en irritation som gjorde ont. 
Och till varför jag är tacksam... Jag är tacksam för att:
... Jag hade ett sjukhus att åka till.
... Jag har släkt jag kunde ringa som kunde skjutsa mig till akuten både igår och idag. 
... Jag blev tagen på allvar. 
... Jag är inte sjukare än så.
... Jag blev undersökt och otroligt bra behandlad utan att någon först kollade om jag hade en försäkring. Det är sjukvård jag är villig att betala skatt för!
Vad är du tacksam för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar