måndag 1 september 2014

Det löser sig till slut


Jag har varit otroligt nervös över sommaren. Hur ska det se ut för mig i framtiden? För några veckor sedan fick jag ett erbjudande att åka ned till Tyskland och prova på att jobba som AuPair hos en fälttävlansryttare och jag satt bokstavligen och letade efter bra tågbiljetter när jag får ett mail från Uppsala Universitetet som meddelade att jag kommit in på en av utbildningarna jag var reserv på, nämligen Föremålsantikvarie programmet som är förlagt till Campus Gotland i Visby. Jag blev otroligt glad, men samtidigt otroligt stressad. Skulle jag välja att prova på att jobba i Tyskland och eventuellt bli anställd i januari, eller hoppa på drömutbildningen redan nu? Två timmar senare ringer telefonen.. Då är det Högskolan i Gävle som ringer och säger att jag fått plats på Informatörsprogrammet hos dom. Där kände jag dock att valet var ganska enkelt så jag tackade nej. Hur som haver, som ni kanske förstår med den ändrade bloggrubriken, jag flyttar till Gotland. Typ nu! På torsdag vid lunch sitter jag på ett flygplan på väg ned till ön med lite kläder i en väska. Första veckan kommer jag bo på ett vandrarhem och sedan förhoppningsvis flytta in i en lägenhet jag har ringt på. Så hörni, det kanske löser sig till slut? Det gäller bara att ta det lugnt, stängs en dörr öppnas en annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar