onsdag 1 oktober 2014

Gute på riktigt!

Idag har jag sprungit runt som en tok både här hemma och runt hela stan. Började morgonen med att ringa till banken, tvätta, ringa sjukhuset, svara på mail och lite annat smått och gott. Efter lunch gick jag iväg till GotlandsResor för att skriva på kontraktet, kvittera ut nycklarna och betala hyran på min nya lägenhet! Det känns så himla underbart att äntligen ha fått en lägenhet där jag kan känna mig som hemma och slippa behöva tänka på vart jag ska ta vägen över sommaren. Visst, jag kommer att behöva betala hyra när jag inte har CSN, men det får lösa sig då! Huvudsaken är att jag har någonstans att bo, eller hur? 
Efter jag skrivit på kontraktet promenerade jag upp till Royal Design och köpte ett kniv-sett jag spanat på för ett par dagar sedan. När jag var klar där gick jag vidare upp och kollade på nya lägenheten. Det är vissa saker jag måste ringa om då färgen var avskavd på vissa ställen i taket samt att skrivbordet hade typ lim-rester på sig. Inga större saker, men jag vill inte vara ansvarig ekonomiskt när jag flyttar härifrån. 
Nu på eftermiddagen/kvällen har jag mest försökt fixa lite saker här hemma. Har skaffat elektroniskt-ID och adressändrat hos Skatteverket. Såg då att det idag är exakt nio år sedan jag blev skriven i Salabacke. Har inte flyttat speciellt mycket, bodde i Eriksberg fram till jag var ca 3 år, Gränby från 3-13 och Salabacke 13-22. Det kändes faktiskt riktigt vuxet att sitta själv och ändra, men också lite pirrigt. Tycker den här bilden passar ganska bra in på hur jag känner mig just nu:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar