söndag 30 november 2014

Hästdrömmar

Efter att i helgen ha kollat massor på SVTplay's sändningar från Stockholm International Horse Show (SIHS) så kan jag utan att överdriva säga att jag saknar hästarna som aldrig förr! Har varit i kontakt med en ridskola här i Visby men de verkade bara ha plats i sin nybörjargrupp vilket inte riktigt känns aktuellt. Får försöka vara med på så många kurser som möjligt under loven uppe i Uppsala. Har redan bokat in en tvådagars julkurs nu under lovet så helt utan hästar blir jag inte.
Någonting jag spenderat alldeles för mycket tid med idag är att kolla på saluhästar. Jag ska någon gång i framtiden ha minst en egen häst att tävla i dressyr och WE så det gäller ju att hålla koll på marknaden redan nu, eller hur? Det bästa med att "fönstershoppa" hästar är att man inte behöver tänka på ekonomin överhuvudtaget, för som nyexad student om ca 3 år kommer jag ha råd att kunna köpa mig en polle för i snitt 150 000:-..!
Just nu kollar jag mest på avkommor efter Donnerfly och Biggles, men när det är dags att köpa eget får jag tänka på 'ordspråket'; "man måste kunna köra en Volvo innan man köper en Porsche".

Donnerfly 951 f.1993. Donnerhall-Wunderlich

Biggles 1015 f.1998. Briar-Krevad
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar