tisdag 25 november 2014

Längtan

Jag längtar efter mycket just nu. Jag längtar efter advent och jul, jag längtar efter att få åka på julmarknaden i helgen, jag längtar efter att få åka hem och träffa familj och vänner, och jag längtar efter att få åka ut till stallet och umgås med hästar och rida. Är inne i en period just nu där det är lite mycket i plugget, vilket gör att mina tankar alltid vandrar till saker som för stunden verkar så mycket roligare, hur intressant ämnet än är som jag läser om.
   Idag hade vi första seminariet i konserveringsvetenskapen, och även om seminariet var intressant, givande och så, så kände jag att jag inte kunde vara hundra procent närvarande när vår första hemtenta i arkitekturhistoria skriker efter uppmärksamhet. I morgon är sista dagen vi har att skriva innan den ska vara inlämnad på torsdag klockan nio och jag känner att jag ligger i hyfsad fas i alla fall. Håller tummarna för att jag klarar den. Idag fick vi även reda på att vi blev godkända på vårt grupparbete vilket är skönt. Har inga restuppgifter till kursen så då kan jag släppa det lite grann och glädjas över mina första 15hp i kulturvård.
   Som jag skrev i början av inlägget så saknar jag hästarna otroligt mycket. Har redan nu fem dagar bokade i stallet när jag far hem över jul, men för att stilla den värsta längtan så följer jag världscupshoppningen slaviskt via SVT-Play, och jag är otroligt tacksam över att de kommer sända totalt 11 timmar från Sweden International Horse Show som går av stapeln på Friends Arena nu i helgen. Har inte möjlighet att vara på plats i år, men nästa år måste jag bara dit! Sändningsschemat ser ut såhär (de markerade klasserna är de jag ska hålla extra koll på):

Torsdag
20.00-21.00 Fälttävlan inomhus SVT Play
Fredag19.00-20-30 Invigning och internationell hoppning SVT Play
Lördag
15.30-17.00 Familjematiné SVT Play
19.00-20.00 Internationell hoppning SVT Play
Söndag
10.45-11.45 Interntionell hoppning SVT Play
13.10-16.00 Världscup Dressyr-kür SVT Play
14.00-15.00 Sammandrag SVT1
14.00-16.30 Världscupen i Madrid SVT Play
17.00-17.55 Sammandrag världscupen i Madrid SVT1
20.25-21.15 Fyrspann SVT Play

Nu blir det till att krypa till kojs så att jag är pigg inför slutspurten i arkitekturhistoria, eller i alla fall första tentan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar