tisdag 27 januari 2015

Betyget jag varit mest stolt över?


Detta meddelande trillade ned i min inkorg på förmiddagen och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen med mig själv. Det här är mitt allra första VG som slutbetyg i en hel kurs. Tidigare har jag VG i delmoment/delkurser i Pedagogikens redskap (Pedagogisk baskurs A), Organisation & Lärande och Projektarbete (Pedagogik med inriktning mot vuxna och arbetsliv B). Nu kan jag, som vår lärare brukar säga, "smälla med hängslena" lite grann.
Annars rullar tillvaron på som vanligt här på ön. Var iväg en snabbis till vårdcentralen för att få i mig lite b12 så att jag blir som en normalt fungerande människa igen, men annars har jag inte fått speciellt mycket gjort idag vilket kanske inte är speciellt bra. Men har man ett öga som konstant rycker (muskelryckningar är ett täcken på b12-brist vilket mitt vänstra öga tycker sig ska demonstrera...) så är det svårt att sitta och läsa.
Känner mig dock hyfsat i fas med vad jag måste göra. Såhär ser det ut på studie-fronten just nu:

- Skriva klart seminarie-inlägg i kursen Luther & Luthersk teologi
- Skriva kommentar till seminarie-inlägg i ovan nämnda kurs
- Göra klart de fem frågor vi fått på hemtentan i kursen Interiörer och Möbler
- Komplettera hemtentan i Konserveringsvetenskapen (behöver bara fixa lite i dispositionen, annars är jag godkänd på innehållet = godkänd på kursen!)

Annars är det lite smått och gott som skall fixas här hemma. Borde boka tid i tvättstugan, diska, städa.. Därför har jag i morgon bokat in, förutom plugg, en fika och en klippning.
Vi höres!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar