söndag 11 januari 2015

Long time, no see..

Nu har det snart gått en månad sedan jag skrev ett inlägg här, men jag har haft en bra anledning. Eller snarare flera..
Jul, nyår, och min födelsedag har passerat, jag har skrivit två hemtentor, jobbat fyra pass i kyrkan och fyra i stallet, rest hem till Visby igen, satt igång med pluggandet på campus osv osv.
Men nu är det ett nytt år och därför dags för nya tag! Har ni några planer inför 2015? Några mål ni kanske vill klara av? Jag har tänkt lite fram och tillbaka på det här med nyårslöften. Jag brukar inte ge några, men tänkte att jag kanske ska ta och försöka mig på det och sen i slutet av året gå tillbaka till detta inlägg och se om jag lyckades genomföra några av punkterna.

Socialamedier-banta.
Den här punkten låter kanske lite konstig, men jag känner att det är en viktig punkt för mig. Gillar jag inte en blogg längre ska jag sluta följa den på Bloglovin' (ni kan följa mig här), kollar jag aldrig på en kanals videor på YouTube ska jag "un-subscribea", sluta följa folk på Twitter och sist men inte minst radera ett mail så fort jag fått det/läst det om det inte behövs sparas.

Strukturera upp mina dagar.
Som student är man liksom aldrig klar med sitt arbete när klockan slår ett visst klockslag. Därför vill jag börja strukturera upp mina timmar och på så sätt bli mer effektiv och faktiskt vara ledig när jag är ledig. Mitt mål är att; inte plugga efter klockan sex på kvällen (och därmed kunna stressa av på kvällen och sova bättre), komma igång tidigare på morgonen de dagar jag inte har föreläsningar på campus (klockan nio känns som en bra tid, då ska jag vara ombytt, ha ätit frukost och vara redo att sätta igång att jobba) och lördagar ska vara helt pluggfria.

Sy kläder till medeltidsveckan.
Vill sy en eller två klänningar, ett par pösbyxor (köpa en matchande tunika), struthätta och eventuellt någon slags väska. Räcker tiden och ekonomin till vill jag även sy en mantel.

Bloggen.
Vill börja blogga mer. Minst ett inlägg i veckan måste jag ha tid till!

Ha kul.
Tacka ja till saker, bjuda hem folk, hänga mer med fler människor i klassen, börja sjunga i Rindi-kören... Bara fantasin sätter gränser!

Läsa 25 böcker.
Jag har accepterat Goodreads läsutmaning för 2015, gör det du också!

Here's to an awesome year!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar