måndag 11 maj 2015

Statusuppdatering

Dagarna har verkligen varit fullspäckade med föreläsningar, utbildningar, möten och annat skoj men idag fick jag äntligen en välbehövd "tom" dag som kunde fyllas med småfix här hemma. Har faktiskt bara varit utanför dagen två gånger idag, en gång för att hämta posten och en för att kasta soppor. Men det är faktiskt okej att ha sådana dagar ibland trots att vädret utanför fönstret har varit underbart!

Förra veckan spenderades bland annat med föreläsningar av Ulla Karin Warberg, intendent på Stockholms Auktionsverk med inriktning på antikt konsthantverk och textilier. Hon var otroligt inspirerande att lyssna på och vi fick lära oss allt ifrån vissa föremåls uppbyggnad/tillverkning till små anekdoter gällande hennes jobb. Jag älskar att vi har så otroligt kompetenta personer som både föreläsare och som Ulla Karin gästföreläsare.
   I onsdags var det dags för Maj-möte på kåren. Då valdes det en ny ordförande för Rindi och jag, tillsammans med en till, valdes in som ledamöter. Ser verkligen fram emot att jobba i en kårstyrelse då jag endast tidigare jobbat i styrelser för ideella organisationer och föreningar. Det ska bli spännande att sätta mig in i det studiepolitiska arbetet.
   Veckan avslutades igår med en utbildning inför lamningen. Här på Gotland kallas det inte "nollning" eller "inspark" utan lamning där jag i år kommer att vara herde. Vi gick igenom allt ifrån alkohol, basic HLR och vilka lekar man kan leka när det blir "dö-tid". Självklart provade vi även det sistnämnda och jag insåg, precis som så många gånger tidigare, att man leker alldeles för sällan! Jag tror inte att det var någon som gick från rummet lite mer "pepp" efter att ha fått leka av sig lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar