onsdag 26 augusti 2015

Nu börjar det dra ihop sig!

Spänningen ligger i luften, snart är det dags för terminsstart! När jag var uppe i Uppsala så såg jag att deras inspark redan dragit igång och nu på måndag drar vår "Lamning" igång. 500 nya studenter kommer under de närmsta veckan att få ett minne för livet när vi välkomnar dom till vår ö.
Själv börjar jag försöka ordna upp lite så att jag är klar inför terminsstart. Just nu sitter jag och lyssnar på föredrag från UR Samtiden om bland annat illegal utförsel av kulturhistoriskt värdefulla föremål inför kursen Kulturegendomsrätt.
I eftermiddag ska jag iväg på första mötet med kårstyrelsen vilket ska bli intressant. Längtar verkligen efter att få komma igång med arbetet på riktigt! Efter mötet ska jag träffa lite kompisar, vissa som kommer tillbaka efter sommarlov eller studieuppehåll och vissa som ska lämna ön för flytt till Uppsala för vidare studier.
Nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar