måndag 4 januari 2016

2015 - en form av årsresumé?

Gjorde du någonting du aldrig gjort förut? Jag gjorde massor av saker jag aldrig gjort förut! Besökte medeltidsveckan, provade på att jobba inom hemtjänsten, gick på Dramaten, blev invald i kårstyrelsen, jobbade under Almedalsveckan, sov i tält, reste till Polen, blev intervjuvad över telefon för ett jobb, firade nyår utan familjen och massor av annat skoj!

Stödvila pågår (självklart efter att jag skrivit ut mig från mitt pass, haha!)
Genomdrev du någon stor förändring? Jag vågade säga ja till saker jag ville göra och nej till saker jag inte ville eller hade möjlighet att göra. Man kan bara vara på ett ställe samtidigt.

Blev någon av dina vänner föräldrar i år? Jag tror att de flesta fick barn förra året om jag inte blandar ihop någon nu..

Vilket datum från 2015 kommer du alltid att minnas? Resan till Stockholm i början av året med universitetet, medeltidsveckan och Polen-resan.

Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte.

Vilka länder besökte du? Polen.

Warsawa
Bästa köpet? Lyckades få köpa nästan hela Signums Svenska konsthistoria för nästan 6000:- mindre än fullt inköpspris. Annars alla biljetter till resor och konserter.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla otroligt snälla och hjälpsamma vänner här i Visby.

Saknade du någonting under 2015 som du vill ha år 2016? Ett ordentligt sommarjobb, haha!

Vad önskar du att du gjort mer? Åka runt och uppleva Gotland. Ön är så mycket mer än vad som händer här i Visby.

Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat runt. Var bara på ett ställe både fysiskt och mentalt.

Favoritprogram på TV? Nu har jag ingen TV, men jag antar att det är någon form utav matlagningsprogram som toppat min lista.

Bästa boken du läste i år? Tror tyvärr inte jag läst någonting annat än kurslitteratur i år..

Största musikaliska upptäckten? Koenix!

Koenix
Vad var din största framgång på jobbet 2015? Jag fick VG på min kurs i Arkitekturhistoria.

Största framgång på det privata planet? Jag har börjat våga säga vad jag tycker och tänker om saker och ting, även om jag faktiskt skulle behöva bli ännu bättre på det.

Största misstaget? Jag tror inte att jag gjort några allvarligare misstag.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare :)

Vad spenderade du mest pengar på? Tyg tror jag!

Något du önskade dig och fick? Jag önskade mig att jag skulle få en trevlig medeltidsvecka och det fick jag.

Något du önskade dig och inte fick? Kommer inte på någonting just nu.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Var hemma hos mamma.

Finns det någonting som skulle gjort året ännu bättre? Överlag har det nog varit ett ganska bra år.

Vad fick dig att må bra? Mina vänner!



Vem saknade du? Familjen i Uppsala!

De bästa nya människorna du träffade? Alla nya medeltidsmänniskor :)

Mest stolt över? Jag har börjat med bågskytte och eldkonst.

Högsta önskan just nu? Att bli frisk och att jag hittar ett sommarjobb.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Oroa mig mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar