söndag 7 februari 2016

Har jag gått och blivit tonåring?

Jag har för första gången i mitt liv, två dagar i rad, sovit till efter klockan 12 på dagen! Nog för att jag brukar kallas tant men nu vill jag nästan påstå att jag håller på att bli tonåring. Till mitt försvar har jag sovit dåligt i flera veckor och i fredags var jag vaken 22h (jobbade på kåren vilket gjorde att jag inte var hemma och i säng förrän strax innan 05 i lördags morse) så jag har haft lite sömn att ta igen.

Annars rullar livet här på ön på som vanligt med massor av spännande projekt. I början av veckan var jag på medlemsmöte på KTH i Stockholm tillsammans med SFS- Sveriges förenade studentkårer och redan nästa helg lämnar jag ön igen för att åka på en exkursion till Stockholm med kursen jag läser just nu; Restaureringsideologier och kulturvärden och helgen efter det är det dags för Medeltidsveckans Halvvägsgille på Medeltidsmuseet. Däremellan planeras ett Absolut Gotland (Sveriges största festresa för studenter), en hemtenta ska skrivas, en klännings ska sys och andra kläder ska lagas, lite seminarie-uppgifter och annat som ska lämnas in.. Ja det är till att hålla i hatten, tuta och köra!

Men som jag skrev på min Facebook-sida för ett par dagar sedan: "När man börjar bli trött, tappar fokus och helst vill lägga sig på golvet och skrika i frustration kommer pilen som gör att man vill fortsätta skjuta lite till."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar