onsdag 6 april 2016

Just smile

Bara le, det är lite av min överlevnadsstrategi just nu. Anledningen till att jag inte riktigt skrivit någonting här på bloggen är för att jag knappt haft någon tid att sätta mig ned och skriva något vettigt, men när jag haft tiden har orken istället lyst med sin frånvaro.
I söndags landade jag ännu en gång på Arlanda för vidare färd mot Uppsala. Hade planerat att vara ganska mycket i Visby denna termin men som vanligt så ändrades mina planer ganska snabbt men istället för flera små resor till fastlandet har jag kunnat slå ihop de till lite längre vistelser istället. Ganska skönt att slippa fara och flänga!
Precis som alla andra gånger jag är här så är det hundra saker som ska klämmas in med ställen och personer att besöka. I söndags tog jag det ganska lugnt men i måndags var det besök på Fullerö Handel strax utanför Uppsala och shopping på Gränby Centrum och IKEA som stod på schemat, tisdagen spenderade jag framför min dator med finslipning av projektarbete, kår-arbete och lite mail-korrespondens. Idag var det loppis-shopping på schemat (dock utan fynd..) och resten av veckan kommer fyllas upp av förberedelser inför och firande av min mormors 80-års dag. Håll i hatten, precis som vanligt!

Apropå loppisar... Det märks att jag går en antikvarie-utbildning med massor av loppis-fantaster. Pratade idag med en vän om hur underligt det känns att komma tillbaka från en runda helt utan fynd, precis som jag gjorde idag. Men varenda sko jag provade var antingen lite för stor eller lite för liten, eller så skulle det vara alldeles för svårt att frakta tillbaka typ de grymt snygga champagne-glasen i resväskan tillbaka till Visby.. Aja, förhoppningsvis går det lite bättre nästa gång!

Bjuder istället på denna bild med några loppis-fynd för ett par veckor sedan. Det som är inköpt på loppis är den blå tröjan (60:-), plåt-etui med nålar (10:-), cl-mått (5:-), plånbok (10:-) samt munblåsta glas (25:-st). Ibland fyndar man, ibland inte!

På Tradera budade jag hem dessa grymma näbbstövlar. Tyvärr var de något förstora, men ingenting en sula och ett par raggsockor inte fixar. 130-ish kronor inkl frakt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar