tisdag 7 juni 2016

En hälsning från det fasta landet

Idag har jag inte tagit ett enda steg utanför lägenheten här i Uppsala, tråkigt men behövligt. Har suttit klistrad framför laptopen för att fixa med jobb inför mitt sommarjobb som drar igång på söndag kväll, pyssel efter Absolut Gotland och lite förberedande arbete inför kommande kår-termin.
Det går dock ingen större nöd på mig. Har knappt hunnit sitta ned under de senaste dagarna sedan jag kom hit till Uppsala. Det har varit fika hos vänner, firande av nationaldag och shopping i butiker som inte finns i Visby, men det viktigaste av allt har varit skörden av rabarber hos mormor och morfar! Jag vet inte riktigt vad de har för mirakel i sin jord, men större rabarber har jag nog aldrig sett.



Nu ska jag fortsätta med lite skrivande innan det är dags att försöka fixa i ordning någon form av middag samt bortröjande av det enorma diskberget som bildats i köket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar