måndag 27 juni 2016

Fläderblom


Nu är det kanske dags för mig att leva upp till mitt smeknamn "Ernst". Känner mig allt som oftast inte riktigt förtjänt av att bli förknippad med denne herr Kirchsteiger, men jag får väll ta och sträcka på mig lite extra nu när jag faktiskt har plockat massor av fläderblom för att göra egen flädersaft.
Är nu inne på dag två av tre lediga dagar innan sista guide-perioden går av stapeln innan Almedalsveckan drar igång och jobb som studentvärd nere på Campus. Det ska bli spännande att få uppleva ännu en vecka "bakom kulisserna", något år kanske jag faktiskt får gå på ett seminarie eller två. Just nu lockar dock pengar allt för mycket för att hoppa över att jobba!
Nu är har jag dock ledig ett par dagar och jag har passat på att njuta till max med restaurangbesök (Brooklyn Burger, lika hipster-aktigt som det låter, and I love it!), grillning och bad! Det har varit så sjukligt varmt de senaste dagarna så att till och med jag, som undviker bad till max, har varit och badat i två olika "sjöar" under två dagar. Det är en 100%-ig ökning jämfört med förra året, bara en sådan sak!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar