måndag 20 juni 2016

Sommar

Här sitter jag på sängen och ignorerar verkligheten. Borde egentligen städa ur hela lägenheten och fixa i ordning så att jag kan ha upp luftmadrassen och bädda i ordning den så att fastlandsbesöket har någonting att sova på. Vi ska båda på utbildning hos Regionen i morgon och vi börjar redan 8:15 (gäsp!) så det är lika bra att vi bor tillsammans i alla fall en natt. Utbildningen kommer, förhoppningsvis, leda till att jag kommer ha ett slags certifikat att jag gått "ansvarsfull alkoholservering" vilket kan vara bra att ha både när jag jobbar bakom baren på kåren, men även om jag skulle vilja söka jobb i en bar någonting i framtiden.
Annars rullar dagarna på som de brukar. Är ledig ett par dagar och så jobbar jag några turer till helgen. Apropå det kanske jag även borde ta och renskriva alla anteckningar och plugga på inför dessa.. Det är så otroligt stressande att ha så mycket att kunna utantill och ha koll på! Men å andra sidan, hur många kan skryta med att ens guide-område är ett helt landskap?!
Nu ska jag ta och läsa klart lite bloggar och sedan ta och dricka dagens andra kopp kaffe. Måste passa på att tipsa om termomuggar i porslin! Jag köpte en liknande mugg som den på bilden men från TGR. Visst, jag skulle nog aldrig direkt ta med mig den ut på tur, men att ha i lägenheten och gå och sippa ur går alldeles utmärkt och drycken kallnar inte trotts att man tar sin tid att dricka upp allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar