onsdag 8 juni 2016

Sommaren 2016

Jag gör som så många andra och lånar skamlöst Elsa Billgrens sommarlista!

Vad ska du göra i sommar?
Denna sommar stavas jobb! Ska guida busslaster med turister mest hela sommaren, förutom uppehåll under Almedalsveckan då jag ska jobba som studentvärd på Campus och under medeltidsveckan då jag bara ska njuta! Där efter är det lite oklart om jag ska guida en vända till eller om jag bara jobbar som studentvärd med att ringa upp blivande studenter som blivit antagna till program för att hälsa dom välkomna.

Förra året jobbade jag som eventpersonal på kåren. Jobbade många timmar med sena kvällar och tidiga morgnar, då gällde det att vila så snart tillfälle gavs, haha!

Ska du åka någonstans?
Kommer antagligen inte lämna ön förrän i September då jag ska upp till Uppsala igen för att gå på bröllop. Har inte varit på ett bröllop jag inte jobbat på på flera år!

Hur länge ska du vara ledig?
Är ledig fram till söndag då jag kommer gå introduktion på jobbet.

Vad vill du verkligen hinna med?
Jag vill ha picknick och många mysiga grillkvällar utan några måsten! Under terminerna känns det ofta som att man hela tiden ska iväg någon annan stans, det är förfester och barrundor, men jag vill bara sitta och ta det lugnt.

Vad tror du egentligen du kommer göra?
Jobba massor!

Vad ser du mest fram emot?
Medeltidsveckan! Längtar efter att få träffa massa roliga människor, lyssna på underbar musik och äta god mat. Min mamma kommer även ned för att uppleva ett par dagar av veckan.

Åh Medeltidsveckan, kan du inte vara för evigt?!

Vad kan gå fel?
Tror inte att så mycket kan komma att gå fel.

Vem kommer du vara mest med?
Vänner från campus som är "sommargutar" precis som jag.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
God mat och dryck.

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Ska köpa en powerbank och en klocka att använda på sommarjobbet.

Kommer du att använda det?
Det kommer jag!

Kommer du bli brun?
Har redan blivit lite brun, men jag kommer inte sola någonting eller försöka bättra brännan.

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Kom ihåg att vara ledig när du är ledig!

Vad kommer du äta?
Massor av mackor till lunch när jag är ute på tur med bussarna.

Vad kommer du dricka?
Vatten och lättdryck.
Och kanske en flaska Mionetto eller två ;)

Vad kommer göra denna sommaren extra bra?
Mina gamla vänner och alla nya jag förhoppningsvis träffar.

Vad kommer du ha på dig?
En inte allt för smickrande guide-outfit..

Hur kommer du att göra dig illa?
Snubbla på en rauk eller nått :P

Vad oroar du dig för?
Att tappa bort en turist när vi är ute på tur, skulle vara typiskt dåligt..!

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Nytt jobb. Har aldrig guidat och inte jobbat så länge på Gotland.

Vad kommer du minnas av din sommar sen i september?
Alla människor jag träffat, allt jobb jag gjort och alla vackra solnedgångar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar