fredag 8 juli 2016

Almedalsveckan

Jag tror att jag, precis som många andra, börjar bli ganska lättade över att vecka 27 börjar gå mot sitt slut. Känner en slags hatkärlek till detta gigantiska event som dyker upp fort och försvinner ännu snabbare. Detta är andra året i rad jag jobbar under just Almedalsveckan och det är så intressant att se hur staden förändras till en stor eventlokal där tusentals människor ska besöka över 3000 event-punkter och samtidigt representera just sin åsikt, för att bara ett par dagar senare "dö ut" till en mer normal turist-nivå gällande besöksantal. 
Under veckan har jag haft två jobb, ett som bar- och städpersonal på Rindi och som studentvärd på campus. När jag jobbade bakom baren i tisdags (serverade bland annat rosé till Maud Olofsson) märkte jag hur mycket jag saknat att jobba på kåren och jobbet som studentvärd kommer jag att sakna! Nu är jag ledig fram till söndag eftermiddag då jag kör sista passet på campus innan nya gäster att guida anländer på måndag. Fram tills dess: sömn!

Bästa Marcus Oscarsson, helt klart veckans trevligaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar