torsdag 18 augusti 2016

Ännu en Visbysommar till historien

Nu känns det i luften att hösten har anlänt, eller det kanske bara är önsketänkande från min sida? Det känns i alla fall som att sommaren har passerat då medeltidsveckan kom och försvann lika snabbt igen. Det blev en kall och ruskig vecka vädermässigt, men lika varm och underbar som förra året på många andra sätt.


Några nya programpunkter, för min del, blev det under veckan. Som bilderna ovan visar hejade jag glatt på "Brollen" som gick av stapeln i Nordegravar, ett event i strålande solsken men som tyvärr ganska snabbt efter det sista målet övergick i hällregn. 
Apropå Nordegravar så bestämde jag mig faktiskt för att hoppa över att gå och se TRiXs eldshow utan avnjöt sagor hos smederna och sedan promenerade jag upp till Kapitelhusgården för att röja till Patrask istället.


Men lite gyckel blev det i alla fall men i form utav Bastardus Sans morgonsoffa, ett koncept som faktiskt borde bli en tv-grej om ni frågar mig. Annars sprang jag mest runt på spelningar med band som Jordbrand, Koenix och Själ, sagor berättades på stranden, efterfester i garage och murens torn, nya bekantskaper knöts och ja, vi levde medeltidsvecka helt enkelt. Nu är det tillbaka till verklighet med jobb på campus och i domkyrkan, men det är ganska härligt det med!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar