lördag 20 augusti 2016

Börja skolan-pirret

Nu börjar det där pirret infinna sig i min mage igen, ny termin, nystart. Har i dagarna tre suttit och ringt upp nya studenter som kommer att ta det stora steget att flytta och bosätta sig i en småstad, på en ö i Östersjön. Nu kommer deras liv ändras, i tre år kommer de uppleva allt underbart Visby har att erbjuda, både som stad och som studieort. Kan inte låta bli att bli annat än nervös, både för deras och min egen skull. Ser fram emot den 29e när campus kommer fyllas med nya förväntansfulla studenter!


Denna termin kommer jag bara ha en kurs på campus och den börjar inte förrän i oktober-november någon gång så nu är det dags att skaffa sig nya rutiner för att få vardagen att gå runt. Som tur är så vet jag i alla fall en vän som är lite i samma sits så vi kan stötta varandra i att ta oss upp på morgnarna och ge oss iväg trotts att vi egentligen inte har en tid att passa.
Men fram tills dess har jag ett par arbetspass i domkyrkan att kryssa av, Gotland Artweek drar igång i morgon så jag tänkte passa på att besöka lite event, internationella studenter ska välkomnas och lite annat smått och gott ska fixas. Längtar tills terminen dragit igång ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar