tisdag 1 november 2016

Sveriges förenade studentkårer

Nu har jag landat hemma i mammas lägenhet i Uppsala. I söndags morse tog jag och ordförande för Rindi båten till Nynäshamn för vidare färd mot Stockholm. Där tog vi det lite lugnt, åt mat (hundra tummar ned för maten på Wagamama, hundra tummar upp för maten på Vapiano), fikade och snackade skit.
Tidigt igår morse så startade vår dag med frukost på hotellet. Rekommenderar verkligen Scandic hotell Gamla stan för er som letar hotell i Stockholm, hur mysigt som helst! Frukostvärdinnan bjöd på varma croissanter direkt från den varma plåten och all personal var hur trevliga som helst. När frukosten var avklarad snabbade vi oss bort till stationen för vidare färd mot Falun vilket var målet med denna resa.

Anledningen till att vi åkt till fastlandet var för att delta på SFS medlemsmöte. Under två dagar så har vi diskuterat allt ifrån om alumners etablering på arbetsmarknaden ska bedöma om en utbildning är lönsam (bild ovan), hur man jobbar kring kvalitetsutvecklingssystem, resursfördelning på högskolan, hur man på studentkårer får en hållbar alkoholkultur osv osv. Mycket intressanta och svåra frågor! Men självfallet har vi också haft mycket tid att nätverka, prata, umgås, skratta, träffa nya och gamla vänner. 

Idag var det alltså dags att resa vidare. Eftersom jag inte ska jobba förrän på fredag så passade jag på att mellanlanda lite här innan jag åker tillbaka till Visby igen. Som ni ser på bilden så var det snöfall som mötte oss när vi bytte tåg i Borlänge. Redan igår fick vi sms och mail från SJ där de varnade för förseningar och att man kostnadsfritt fick boka om sina biljetter eller välja att helt enkelt inte resa alls. Några delegater fick lämna mötet redan under gårdagen då de ej hade vinterdäck på bilen, tror ingen av oss egentligen räknat med att vakna upp till snöfall. Men vi hade reseguden med oss och jag kom fram till Uppsala precis enligt tidtabell!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar