torsdag 2 februari 2017

Jag lever i en sagostad

En sak som jag älskar med Visby är att trotts att jag bor i en stad så är jag så nära naturen. I slutet av sommaren förra året plockade jag och några vänner korgar fulla med fläderblom från Nordegravar som vi kokade saft på och under första hösten hängde jag med och plockade kastanjer i botaniska. Vet inte riktigt om något av det är lagligt per se, men ingen stoppade oss i alla fall.

Kastanjeplockning i botaniska.

Men naturen märks inte bara av när det gäller växter och sådant, utan också vädret. Visst kan det säkert ha att göra något med att Visby är en hamnstad, men det är något som gör platsen ännu mer till en sagostad, nämligen när dimman rullar in.


De senaste dagarna har det på eftermiddagarna blivit ganska så dimmigt och disigt. Staden får en helt annan stämning och ibland känns det mer eller mindre som att man promenerar runt i en skräckfilm, men som tur är så är det mest och främst sagostämning!




2 kommentarer:

  1. Hej till er alla!
    Jag är en internationella långivare som ger lån till alla personer i behov av ett lån. Om helst du behöver för ett lån av mig kontakter för att lämna din e-post och jag kontaktar du: ilievmarco15@gmail.com
    Tack

    SvaraRadera
  2. Great Article it its really informative and innovative keep us posted with new updates. its was really valuable. thanks a lot.orologi replica very good.

    SvaraRadera